tananyag

Magyarországon is terjed az e-learning

magyar

Magyarországi viszonylatban egyre szélesebb körben kezd elterjedni az otthoni, számítógépes tanulás. Az e-learning térnyerésével már a KRESZ-tanfolyam elvégzéséhez sem kell tantermi órákra járni, ugyanis a teljes körű képzés érdekében az NKH által akkreditált e-learning szolgáltatás (elméleti e-learning KRESZ-tanfolyam) már elérhető több száz autósiskolánál.

E-learning tananyagok az Eduweb munkáiból

magyar

Az Eduweb Multimédia Zrt. 2000 óta foglalkozik a felnőttképzés területén tananyagfejlesztéssel és komplex oktatási megoldások bevezetésével. A cég indulásától kezdve úttörő szerepet vállal az információ és kommunikációs technológiára épülő innovatív és korszerű oktatási módszerek (e-learning, blended learning) elterjesztésében. A megtekinthető tananyagok, videók közül megtalálhatóak közlekedésbiztonsággal, vállalati költözéssel, Web 2.0-vel kapcsolatos tananyagok, ismertetők.

Ilias - előnyök és hátrányok

magyar

Minden oktatási keretrendszernek megvan a maga gyengesége, nincs ez másképp az Ilias esetében sem. A program kompaktsága, stabilitása, ingyenessége és nyílt forráskódja mind-mind a pozitív oldalt erősítik, azonban a hátrányok egy része ebből adódhat. Az Iliasnak nem a legerősebb oldala a plugin-ekkel való ellátottság. A program oldalán sok olyan kiegészítővel találkozhatunk, ami a tudásmegosztást és a virtuális térben való közös munkát segítik.

E-learning tippek - "design thinking"

magyar

Nagyobb multinacionális környezetben gyakran alkalmazzák a "design thinking" módszert. De mit is jelent pontosan, hogyan használhatjuk fel? A gondolkodásmód célja a felmerülő problémák kreatív megoldása. A problémára több kreatív megoldásmódot keresünk. Az ok és az okozat mellett számos tippet adhat a módszer, melyet érdemes lehet megfogadnunk.

E-learning tippek - kerülendő elemek

magyar

Az elektronikus tananyagok tervezésénél és megvalósításakor is számtalan olyan dolgot szem előtt kell tartani, mely ugyan apróságnak tűnhet, mégis az egész tananyagunkra befolyással lehet. A téma jellegéhez kapcsolódóan meg kell találnunk a középutat, hogy a megfelelő mennyiségű hagyományos ismeret mellett, a szemléltető multimédiás tartalom ne vesszen el és ne is legyen túlzott uralkodó mértékben jelen a kész anyagunkban. A cikkben számos ilyen és ehhez hasonló probléma került összegyűjtésre, melyet érdemes megszívlelnünk.

Camtasia Studio - videószerkesztő e-learning tananyagokhoz

magyar

Az e-learning tananyagok szerkesztése során számos multimédiás anyaggal tehetjük változatosabbá az átadni kívánt tartalmat, az egyik legelterjedtebb megoldás, ha videókat ágyazunk be, így szemléltetve egy-egy mondanivalót. Érdemes szem előtt tartani, hogy a videóanyagokat is változatosabbá tehetjük, ha egy jól átgondolt, megszerkesztett vázlat mentés készítjük el őket. A videókat, szövegeket egy idősáv segítségével tudjuk egymás után rakni, majd ehhez narrációt, szöveget, zenét is adhatunk.

Videók az e-learning tananyagokban

magyar

Egy e-learning tananyagban sokkal több lehetőség rejlik, mint a hagyományos vagy az elektronikus tankönyvben. Fontos, hogy a tananyag megtanulandó része írásban jelenjen meg, míg a szöveges információk mellett figyelemfelkeltő és szemléltető hatású lehet egy-egy jól megválasztott videó jelenet. Szinte bármilyen tananyagot ki lehet egészíteni videóval, mely oldja a monotonitást, könnyebben feldolgozhatóvá teszi az adott anyagot.

A "Tovább" gomb az e-learning tananyagokban

magyar

A tovább gomb az elektronikus tananyagok elengedhetetlen része. Az automatikus időzítő használatával azonban már felmerülhet a kérdés: szükség van a tovább gomb használatára?
Íme néhány tipp, hogy a tanuló motivált legyen a következő oldal megtekintésére  – akár a tovább gombbal, akár nélküle:

E-learning tananyagok - Balesetek elkerülése

magyar

Számos témára és tantárgyra - melyről azt hihetnénk, hogy csak hagyományos úton tanítható - készült már e-learning tananyag, mely azt bizonyítja, hogy szinte minden életterületen helytállhat ez a fajta tanítási módszer is. Ezúttal egy kisvárosba ellátogatva számos veszélyhelyzetet vizsgálhatunk meg, melyről nekünk kell eldönteni, hogy valójában is veszélyes-e. Az életszerű helyzetek nemcsak gyerekeknek szólnak, számos olyan szituáció és szereplő tűnik fel, hogy biztosak lehetünk benne, hogy legalább eggyel azonosulni tudunk.

Oldalak

Subscribe to RSS - tananyag