A digitális gazdaság kivezetheti Európát a válságból, áll az Európai Bizottság jelentésében
„Élnünk kell az európaiak új generációjában rejlő lehetőségekkel, amely nemzedék hamarosan megkerülhetetlen tényezővé válik az európai piacon. Ezek a fiatalok intenzív internethasználók és emellett rendkívül igényes fogyasztók. Ahhoz, hogy felszabadítsuk a »digitális generációban« rejlő gazdasági potenciált, a digitális tartalmat könnyen hozzáférhetővé kell tennünk.” – nyilatkozta Viviane Reding, az EU információs társadalomért és médiáért felelős biztosa.
2008-ra az európaiak 56%-a rendszeres internethasználó lett, ami jelentős előrelépés a 2004-ben regisztrált egyharmados arányhoz képest. A háztartások fele és a vállalkozások több mint 80%-a ma már széles sávú internetkapcsolattal rendelkezik. A színen feltűnik az európaiak új nemzedéke, amely könnyedén kezeli az internetes alkalmazásokat, és kész alkalmazni innovációit. Ez a „digitális generáció” nagy potenciállal rendelkezik Európa növekedése szempontjából.
Az internethasználat mértéke ugrásszerűen meg fog emelkedni, amikor a „digitális generáció” megkezdi szakmai pályafutását, és egyre fokozottabban alakítja és uralja a piaci tendenciákat. A hagyományos piaci modellek megrekedésével a vállalkozásoknak a felhasználók új nemzedéke számára vonzó szolgáltatásokat kell majd kínálniuk, a jogalkotóknak pedig törekedniük kell olyan feltételek kialakítására, amelyek egyrészt megkönnyítik az új online tartalomhoz való hozzáférést, másrészt biztosítják, hogy a tartalom létrehozói díjazásban részesüljenek.
További információ az Európai Unió portálján
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni